Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
9000340542   Curs d'ensenyament de la llengua catalana per a alumnat d'origen xinès
2020-2021   Curs telemàtic (en línia asíncron). Primària-Secundària
  
   1/7/2021 - 9/7/2021 (30 hores) de 9:30h a 13:00h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Servei de Llengües Estrangeres i d'Origen
  
   Es combinaran sessions sincròniques amb asincròniques.
  
Tipus activitat   PL49 Curs d'ensenyament de la llengua catalana per a alumnat d'origen xinès
  
Inscripció   15/05/2021 - 30/05/2021
  
Descripció i   Metodologia:   Curs telemàtic adreçat als tutors/es d’Aula d’Acollida, professorat de
llengua i assessors/es LIC, amb la finalitat de donar a conèixer les
característiques i necessitats específiques de l’aprenentatge de la llengua
catalana des de la perspectiva de l’aprenent xinès.
El curs està format per dues parts: una teòrica en què s’explica la identitat
de l’alumnat d’origen xinès i el seu perfil, sobretot la prèvia experiència
d’aprenentatge de la llengua i el seu model d’aprenentatge, així com els
recursos i suports que disposen per desenvolupar les competències
lingüístiques, tant de l’escola com de la família; una altra pràctica que revisa
l’aplicabilitat i adequació dels materials didàctiques actuals per a l’alumnat de
procedència xinesa i dona unes pautes per seguir durant l’ensenyament de la
llengua catalana als aprenents xinesos.
  
Objectius   - Conèixer la identitat i els perfils generals i típics dels aprenents de la llengua catalana de procedència xinesa.
- Comparació de les característiques fonamentals del xinès estàndard (mandarí/putonghuà) i el català
- Conèixer el model d’aprenentatge dels alumnes xinesos i les estratègies didàctiques adequades per a aquesta comunitat.
- Reflexionar la viabilitat i eficàcia dels materials didàctiques actuals per a l’aprenentatge dels alumnes d’origen xinès.
- Presentar pautes, estratègies i bones pràctiques dins i fora de l’aula per facilitar l’aprenentatge dels aprenents de procedència xinesa.
  
Continguts   -Origen, identitat i perfil dels aprenents xinesos de la llengua catalana
-Ambient, recursos i suports que disposen els alumnes xinesos per estudiar la llengua; mentalitat i actitud cap al català
- Característiques de les llengües maternes dels alumnes: el xinès estàndard (putonghuà, mandarí) i els diferents dialectes xinesos
- Model d’aprenentatge, metodologies i estratègies didàctiques factibles
- Tasques destacades durant la formació de diferents competències lingüístiques: exercicis de percepció, pronunciació, vocabulari i gramàtica fonamental i expressió escrita, etc.
- Revisió i anàlisis d’adequació dels diferents tipus de materials didàctics existents
- Intercanvi d’experiències dels participants, propostes i anàlisis de materials didàctics
  
Formador/a   Liyun Wang
  
Avaluació   Els participants rebran un formulari per tal d'indicar la seva satisfacció en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa i percepció de transferibilitat.
  
Requisits de  certificació   Valoració positiva de totes les tasques planificades en relació amb l’aprofitament.
Assistència del 80% a les sessions virtuales sincròniques.
  
Persones  destinatàries   Professorat d'infantil, primària, secundària obligatòria, batxillerat.
  
E-mail   origen@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent