9000340542 |
Curs d'ensenyament de la llengua catalana per a alumnat d'origen xinès |
2020-2021 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Primària-Secundària |
|
|
|
1/7/2021 - 9/7/2021 (30 hores) de 9:30h a 13:00h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Servei de Llengües Estrangeres i d'Origen
|
| |
|
Es combinaran sessions sincròniques amb asincròniques. |
| |
Tipus activitat |
PL49 Curs d'ensenyament de la llengua catalana per a alumnat d'origen xinès
|
| |
Inscripció |
15/05/2021 - 30/05/2021 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Curs telemàtic adreçat als tutors/es d’Aula d’Acollida, professorat de
llengua i assessors/es LIC, amb la finalitat de donar a conèixer les
característiques i necessitats específiques de l’aprenentatge de la llengua
catalana des de la perspectiva de l’aprenent xinès.
El curs està format per dues parts: una teòrica en què s’explica la identitat
de l’alumnat d’origen xinès i el seu perfil, sobretot la prèvia experiència
d’aprenentatge de la llengua i el seu model d’aprenentatge, així com els
recursos i suports que disposen per desenvolupar les competències
lingüístiques, tant de l’escola com de la família; una altra pràctica que revisa
l’aplicabilitat i adequació dels materials didàctiques actuals per a l’alumnat de
procedència xinesa i dona unes pautes per seguir durant l’ensenyament de la
llengua catalana als aprenents xinesos.
|
| |
Objectius |
- Conèixer la identitat i els perfils generals i típics dels aprenents de la llengua catalana de procedència xinesa.
- Comparació de les característiques fonamentals del xinès estàndard (mandarí/putonghuà) i el català
- Conèixer el model d’aprenentatge dels alumnes xinesos i les estratègies didàctiques adequades per a aquesta comunitat.
- Reflexionar la viabilitat i eficàcia dels materials didàctiques actuals per a l’aprenentatge dels alumnes d’origen xinès.
- Presentar pautes, estratègies i bones pràctiques dins i fora de l’aula per facilitar l’aprenentatge dels aprenents de procedència xinesa.
|
| |
Continguts |
-Origen, identitat i perfil dels aprenents xinesos de la llengua catalana
-Ambient, recursos i suports que disposen els alumnes xinesos per estudiar la llengua; mentalitat i actitud cap al català
- Característiques de les llengües maternes dels alumnes: el xinès estàndard (putonghuà, mandarí) i els diferents dialectes xinesos
- Model d’aprenentatge, metodologies i estratègies didàctiques factibles
- Tasques destacades durant la formació de diferents competències lingüístiques: exercicis de percepció, pronunciació, vocabulari i gramàtica fonamental i expressió escrita, etc.
- Revisió i anàlisis d’adequació dels diferents tipus de materials didàctics existents
- Intercanvi d’experiències dels participants, propostes i anàlisis de materials didàctics
|
| |
Formador/a |
Liyun Wang
|
| |
Avaluació |
Els participants rebran un formulari per tal d'indicar la seva satisfacció en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa i percepció de transferibilitat.
|
| |
Requisits de certificació |
Valoració positiva de totes les tasques planificades en relació amb l’aprofitament.
Assistència del 80% a les sessions virtuales sincròniques.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat d'infantil, primària, secundària obligatòria, batxillerat.
|
| |
E-mail |
origen@xtec.cat
|
| |
|
|